czwartek, 24 kwietnia 2014

Budowa Hali Targowej

Budowa hali targowej (lata 1904-1906). 

Od 1787 roku stała w tym miejscu fara ewangelicka - jej następcą stał się nowy, okazalszy kościół (dzisiaj katolicki pod wezwaniem Andrzeja Boboli). 

pierwsza fara ewangelicka

Dzięki budowie hali targowej Bydgoszcz stała na bardzo wysokim standardzie higienicznym sprzedaży mięsa - do tej prowadzono je na świeżym powietrzu, między innymi na Rybim Rynku (ryby) oraz ulicy Jatki (stąd wzięła się nazwa ulicy). Oprócz mięsa i ryb można było w nowej hali dostać nawet homary czy ostrygi.

Wybudowana została siłami miejscowych robotników i rzemieślników.

W okresie międzywojennym hala była zarządzana przez Rzeźnię Miejską i stanowiła główny punkt sprzedaży detalicznej jej produktów.

Tabliczka widoczna w lewym dolnym rogu poniższego zdjęcia mówi: "zakaz wstępu na teren budowy"



źródło zdjęcia: forum ssc/Lumix26

Bądź na bieżąco dzięki facebookowi

2 komentarze:

  1. Fajnie sie oglada takie zdjecia gdy samemu sie kiedys budowało hale. Oczywiście nie w tamtych czasach :P Pracowałem w Ocmer i pracowałem przy budowie kilku hal produkcyjnych w na obrzeżarz dużych miast :) Fajny wpis i fajny blogh na piątkowy wieczór, Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń