czwartek, 22 listopada 2012

Gwara #14

Szplundrowałem dziś w swojej sztubie, licząc, że zahamstrowałem gdzieś trochę bejmy. Taki mój knyf na czarną godzinę. A tu zonk, pięć dyszek! Poszedłem do kolonialki licząc, że mi je tam zwekslują, a tam szplina dostali "no i na jakie mam to zamanąwszy zwekslować? ja tu szancuję, panie, lajsnij se pan coś albo do widzenia!"

szplundrować - przetrząsać rzeczy w poszukiwaniu czegoś; głównie w odnies

ieniu do "czyichś" rzeczy
sztuba - izba, pokój; z niemieckiego Stube - izba
zahamstrować - zachomikować coś, zrobić zapasy, niekiedy w ukryciu; z niemieckiego Hamstern - chomik
bejma - pieniądze (dialekt wielkopolski)
knyf - sposób na coś; fortel; z niemieckiego Kniff - fortel, wybieg, sztuczka
kolonialka - sklep spożywczy
zwekslować - rozmienić pieniądze na drobniejsze
szplin - bzik
zamanąwszy - niby (partykuła)
szancować - ciężko pracować
lajsnąć - kupić coś, sprawić sobie coś

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz